HOF készítése
2016. augusztus 01. írta: martinpadar

HOF készítése

Bizonyára sokan gondolkodtatok már rajta, hogy milyen jó lenne, ha a busz saját szövege írna ki a kijelzőjére. Az alábbi leírás ebben nyújt segítséget.

tutorial.jpg

 

Először is nézzük meg, mik szükségesek hozzá.

  1. Kell egy HOF Creator nevű program. Amit innen tudtok letölteni.
  2. Kell egy template. Amit innen tudtok letölteni.

A letöltött HOF Creatort másoljuk ki egy mappába, majd a szükséges templateket másoljuk be a HOF Creator/Templates mappába. 

Most az alap NL202-es buszhoz fogunk készíteni egy HOF állományt, amely a buszok nagy részéhez jó, azonban vannak különböző kijelzők is. Azokhoz majd a későbbiekben készítünk HOF-ot.

Amennyiben kicsomagoltuk a programot indítsuk el. Az elindítás után a következő képnek kell fogadnia minket:

kepkivagas.PNG

 A Create New gombra kattintva tudunk új HOF állományt létrehozni, az Open File gombbal pedig egy már meglévőt szerkeszteni. Kattintsunk is rá a Create New gombra.

kepkivagas_1.PNG

Amint rákattintottunk a Create New gombra a következő ablak ugrik fel. Itt tudjuk kiválasztani a szükséges templatet, ajánlott az NL202/NG202 Template kiválasztása, mivel az szinte minden busznál működik, így hát válasszuk ki azt, majd nyomjunk rá az Use Selected gombra.

kepkivagas_2.PNG

A következő képernyőn már a saját HOF fájlunkat tudjuk szerkeszteni. Nézzük szépen sorban:

  • Depot name - Ezt látjuk a játékban amikor kiválasztjuk az adott buszt. Itt kell megadunk a HOF fájl játékban megjelenő nevét. (Jelen esetben ez a BKK 102, mivel a bemutatóban ennek a busznak az állományát készítjük el.)
  • Service trip - Az alapértemezett kiírást tudjuk itt beállítani, mivel jelenleg nincs egy darab kiírásunk sem, így erre később térünk vissza. 
  • Your Comment - Ide lehet beírni a HOF-ról az információkat, ki készítette, milyen kiírásokat tartalmaz stb.

 

Lépjünk is tovább a Termini fülre. Itt készíthetjük el a kijelzőfeliratokat. Az Add New gombra kattintva tudunk hozzáadni új terminust.

213.PNG

 A következőket tudjuk itt megadni:

  • Terminus Name - Ez a célállomás neve, amennyiben egy pályához készül a HOF, úgy az adott menetrendben megadott terminus (Ami most pl. a Szendrő utca lesz.) Amennyiben ugyan az a terminus neve, de Te többfajta szöveget szeretnél hozzárendelni úgy kizárólag csak az IBIS kód megadásával tudod előhívni a játékban.
    Mivel az OMSI nem teljes mértékben támogatja az ékezeteket, ezért a terminus nevéből célszerű kihagyni az ékezetes karaktereket. (lásd: Szendrő utca > Szendro utca).
  • IBIS Code - Ez a célállomás kódja, ezzel tudjuk az IBIS-ből előhívni a célállomást és kiírni a kijelzőre. 001-999-ig lehet megadni itt számokat. Egy szám csak egyszer szerepelhet!

Ezek megadása után kezdhetünk foglalkozni a kijelzőre/táblára kerülő szövegek megadásával.

  • IBIS Display - Az IBIS vezérlőn megjelenő szöveg, itt már nyugodtan lehet használni ékezetes karaktereket.
  • Annax Front (1st row) - A kijelző első sorában megjelenő szöveg.
  • Annax Front (2nd row) - A kijelző második sorában megjelenő szöveg.
  • Annax Side - Az oldalsó kijelzőn megjelenő szöveg.
  • Rollerblind Texture - A tábla textúrája. A tábla textúrájának kiterjesztését mindig hozzá kell írnunk a szöveg végére. 
  • IBIS2 Display - IBIS2 vezérlőn megjelenő szöveg.
  • AddPlate / Steckschild - Ez is egyfajta tábla textúra, hasonlóan kell megadni, mint a Rollerblind Texture-t.
  • Krueger-Bitmap - Egyedi kijelzőkép, ennek létrehozásáról/alkalmazásáról későbbiekben lesz leírás.

Az Input Assist szövegre kattintva segítséget kapunk a szöveg beírásában. A Passengers forbidden jelőlnégyzetet bepipálva azt tudjuk beállítani, hogy az utasok ne szálljanak fel. Amennyiben végeztünk a szövegek betöltésével a következőképp kell kinéznie:

kepkivagas_3.PNG

Ha a szükséges célállomásokkal készen vagyunk lépjünk tovább a Bus Stops fülre. Ahogy a nevéből kiderül itt a buszmegállók információit tudjuk megadni. Természetesen itt is érvényes, hogy a Bus Stop Name megadásakor próbáljuk kerülni az ékezeteket.

kepkivagas_4.PNG

  • IBIS Display - Az IBIS vezérlőn megjelenő szöveg.
  • Inner Display (1st row) - A belső kijelzőn megjelenő szöveg első sora.
  • Inner Display (2nd row, if changing) - A belső kijelzőn megjelenő szöveg második sora. (Amennyiben 2 soros, úgy váltogatja az első sorral.)
  • IBIS2 Display - Az IBIS2 vezérlőn megjelenő szöveg.

Ha elkészültünk a megállóinformációkkal, lépjünk tovább a Routes fülre, hogy útvonalakká fűzzük őket.

kepkivagas_6.PNGAz Add New gombbal tudunk itt is hozzáadni új útvonalat, az Auto Sort gomb pedig sorba rendezi az útvonalakat. Hozzunk is létre egy új útvonalat.

  • Line - A járatszám, amelyet az IBIS-be fogunk beütni, nem kell aggódni, hogy csak 3 számot enged beírni, az E betűt a járatszámban az IBIS segítségével tudjuk megadni pl.: 10210-et kell beütni.
  • Route - Az útvonal kódja, amelyet a járatszám után kell megadni, 01-99-ig lehet megadni kódot.
  • Terminus Display Of This Route - Az adott útvonal célállomása, a korábban már elkészített terminusok közül tudunk itt a legördülő listából választani.

A bal oldalon találjuk az általunk készített megállókat, amelyeket a > segítségével tudunk hozzárendelni az útvonalhoz. Az Up és Down gombokkal felfelé illetve lefelé tudjuk mozgatni a kiválasztott megállót.

Ahogy elkészültünk az útvonalakkal is, mentés előtt a kattintsunk a Debug window gombra (vagy nyomjuk meg az F5-t), majd indítsunk el egy hibaellenőrzést a Start debugginggal. Ha minden rendben van akkor a következő szöveget kell látnunk:

DETECTED PROBLEMS:
------------------------------------


NO PROBLEMS FOUND

Végezetül  File>Save as.. majd mentsük el a kívánt néven, és másoljuk be a busz mappájába.

Sok sikert! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://omsiworkshop.blog.hu/api/trackback/id/tr708927864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.